VJS:n hallintoon on syksyn myötä tehty muutoksia, jotka tukevat seuran strategisia valintoja. Hallintoon tuli kaksi uutta työntekijää, kaupallinen johtaja sekä viestintäpäällikkö. Muutoksilla on pyritty vastaamaan tunnistettuihin hallinnon haasteisiin niin johtamisessa, varainhankissa kuin viestinnässä.
Kaupallisen johtajan työ johdetaan aiemmin VJS Vantaa Oy:n toimitusjohtajalle kuuluneista myynti- ja markkinointitehtävistä, sillä organisaation muutosten myötä aiemmin toimineen toimitusjohtajan työsopimus päättyi lokakuun loppuun. Ainoastaan viestintäpäällikön tehtävä on erillisenä pestinään uusi, mutta taloudellisesta näkökulmasta ei täysin. Monet aiempina vuosina ulkoisina palveluina ostetut toimet kuuluvat nyt viestintäpäällikön työhön, kuten esimerkiksi sisällöntuotanto, kuva- ja videotuotanto sekä brändityö.
Kaupallisuudesta uutta virtaa seura-arkeen
Myynti- ja markkinointiosaamista seuraan tuo Marja Marin, joka on aloittanut työnsä kaupallisena johtajana. Hänen työnkuvansa muodostuu vahvasti kaupallisen kehittämisen ja tuloksellisuuden ympärille. Hän näkee VJS:ssä paljon potentiaalia, niin kaupallisessa mielessä kuin yhteiskunnallisessa merkittävyydessä.
– VJS on seurana uuden kynnyksellä ja tarvitsee myös uudistavaa otetta tapahtumiin sekä kaupallisuuden edistämiseen. Innostun uuden luomisesta, seura on vakaa ja seurakulttuuri innostava. Seuraa on johdettu hyvin ja uudistuksia on tehty. On hienoa päästä mukaan hakemaan lisäkasvua kaupallisuuden kautta, Marin sanoo.
Marin aloitti työt 1.11., ja vajaassa kahdessa viikossa hän on päässyt sukeltamaan syvälle seuran arkeen. Kiitosta hyvästä vastaanotosta saa sekä toimiston väki että jäsenistö.
– Ensimmäiset viikot ovat olleet täynnä lämpimiä kohtaamisia, niin työyhteisössä kuin seuran jäsenistön kanssa. Meillä on jo hyviä avauksia myös sponsoreiden suuntaan. Saan yhteistyökumppaneilta äärimmäisen hyvää palautetta seuran strategiasta ja jo tehdystä työstä.
Marinin tehokas lähestymistapa jäsenistön, yhteistyökumppaneiden ja mahdollisten sponsoreiden suuntaan kumpuaa suoraan luonteesta ja asenteesta.
– Luonteeltani olen dynaaminen asioiden eteenpäin viejä. Sytyn hyvistä kohtaamisista ja nautin saadessani olla osa yhteisöä.
”Tämä on se unelma”
Niin ikään 1.11. seurassa aloitti uusi viestintäpäällikkö Veera Korjus, joka on saanut kokea heti seuran nopean päivittäisen rytmin.
– Intensiivisen tahdin takia tuntuu siltä, kuin olisin ollut seuran hommissa pidempään kuin kaksi viikkoa. Jokainen tapaamamme henkilö on ottanut meidät uudet työntekijät vastaan innolla ja lämmöllä, mikä on edistänyt perehtymistä työhön ja koko organisaatioon paremmin, Korjus kertoo.
Viestintäpäällikkönä Korjuksen tehtäviin kuuluu muun muassa seuran viestinnän ja kuluttajamarkkinoinnin johtaminen ja kehittäminen sekä sisäinen ja sidosryhmäviestintä. Lisäksi viestintäpäälliköllä on merkittävä rooli seuran tunnettuuden kasvattamisessa ja vetovoiman lisäämisessä.
– Tavoitteet ja päämäärät ovat kunnianhimoisia, kuten niiden kuuluu ollakin. Se tekee niiden saavuttamisen tavoittelusta niin kiehtovaa ja motivoivaa.
Kilpailuhenkiseksi ja tunnolliseksi itseään kuvaileva Korjus pitää omina vahvuuksinaan avoimuutta, tehokkuutta sekä omaa jalkapallotaustaa.
– Tämähän se unelma tietysti on, kahden oman osaamisalueen yhdistäminen työksi ja uraksi. Toivon, että pystyn ammentamaan tähän työhön mahdollisimman paljon aiemmista opeistani sekä oppimaan jatkuvasti lisää.
Uudet rekrytoinnit tulevaisuuden tueksi
Muutosten myötä seura astuu entistä vahvemmin kohti tulevaisuuden tavoitteiden saavuttamista.
– Mahtavaa saada Veeran ja Marjan kaltaiset erityisosaajat ja huipputyypit mukaan yhteisöömme. Heidän rekrytointinsa vahvistavat merkittävimmiksi kehityskohteiksi toteamiamme toimintoja, sanoo VJS ry:n toiminnanjohtaja Janne Bruun.
Molemmat työnkuvat tulevat omalta osaltaan vahvasti tukemaan seuran tuloksellisia tavoitteita.
– Veera täysin uutena tekijänä tuo viestintäämme rutkasti osaamista, näkemystä ja luonnollisesti myös ihan aikaa tehdä asioita. Marja taas tulee aivan uudenlaisella otteella edistämään tähän saakka potentiaalistaan jäänyttä kaupallista kehittämistämme, sanoo Bruun ja jatkaa:
– Olen varma, että nämä rekrytoinnit mahdollistavat kehityksemme myös tässä mullistuvassa maailmassa.