VJS:n kannanotto Myyrmäen urheilupuiston vastuuhenkilöiden väitetystä toiminnasta

ilmakuva_stadionVJS on hyvin pahoillaan siitä sisällöstä, jonka Vantaan Sanomat on tuonut väitetystä kaupungin sisäisen tarkastusraportin sisällöstä julki.

Monopoliasemassa urheiluolosuhteita pyörittävän yhtiön, joka hallinnoi kaupungin olosuhteita, ei voida olettaa toimivan nyt väitetyllä tavalla. Olosuhteet on rakennettu vantaalaisten verovaroin ja niitä käyttävät pääosin vantaalaiset.

Liikuntaolosuhteista ei voi tällä logiikalla tehdä bisnestä, jonka tuotoilla nyt väitetetään järjestetyn toimitusjohtajien syntymäpäiväjuhlat tai alkoholitarjoilut.Toivottavasti totuus selviää poliisin esitutkinnassa.

VJS on kuitenkin tyytyväinen niihin muutoksiin johon Vantaan kaupunki on jo viime vuoden aikana ryhtynyt. Yhtiön purkaminen ja alueen olosuhteiden hallinnan siirto takaisin kaupungille ja sen liikuntapalveluille, oli mielestämme oikea liike.

Urheilupuistoyhtiön hallituksen väitetyt merkittävät kokouspalkkiot eivät näytä olleen hyödyllistä rahankäyttöä​ vantaalaisten kannalta​, sillä ainakin Vantaan Sanomien mukaan edes yhtiön hallituksen puheenjohtaja​ ei ollut tietoinen yhtiön talouden hoitamiseen liittyvistä olennaisista se​i​koista. Mielestämme yhtiön hallitus ei myöskään osoittanut aitoa kiinnostusta kuulla käyttäjäseurojen kehitystoiveita, vaan pysyi aina kovin etäisenä. Toisin on nyt, kun alueen toimintaa kehitetään yhdessä liikuntapalveluiden kanssa.​

VJS odottaa mielenkiinnolla, miten asiat etenevät​. Odotamme, että jos julkisuuteen tuodut asiat todennetaan, siitä vastuussa olevat henkilöt myös kantavat vastuunsa tekemisistään.

Veli-Matti Yli-Rinne
Vantaan Jalkapalloseura​